Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
bip.gov.pl
A A A K
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 17.05.2019, zobacz aktualnÄ… wersjÄ™ tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: Aktualizacja treści.

Ochrona Danych Osobowych

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Z UPOWAÅ»NIENIA PAŃSTWOWEGO POWIATOWEGO INSPEKTORA SANITARNEGO W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM


W zwiÄ…zku z realizacjÄ… wymogów RozporzÄ…dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepÅ‚ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporzÄ…dzenie o ochronie danych „RODO”), przekazujemy nastÄ™pujÄ…ce informacje:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PaÅ„stwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w SÄ™pólnie KrajeÅ„skim dane kontaktowe: e-mail: psse.sepolnokrajenskie@pis.gov.pl; nr tel. +48 52 388 12 30; dane adresowe: ul. KoÅ›ciuszki 28, 89-400 SÄ™pólno KrajeÅ„skie

2. W sprawach zwiÄ…zanych z ochronÄ… danych osobowych może Pani/Pan kontaktować siÄ™ z Inspektorem Ochrony Danych, w nastÄ™pujÄ…cy sposób: drogÄ… elektronicznÄ…: iod@pssesepolnokrajenskie.pl lub numerem telefonu +48 501 255 627
pisemnie pod adresem: ul. Tadeusza KoÅ›ciuszki 28, 89-400 SÄ™pólno KrajeÅ„skie

3. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora przetwarzane sÄ… w celu:
a. zapewnienia bezpieczeÅ„stwa sanitarnego na nadzorowanym terenie, ochrony zdrowia publicznego, w tym zapobieganiu rozprzestrzeniania siÄ™ chorób zakaźnych, ograniczeniu negatywnych skutków wpÅ‚ywu czynników Å›rodowiskowych na zdrowie spoÅ‚eczeÅ„stwa, tj. realizacji zadaÅ„ przypisanych organom PaÅ„stwowej Inspekcji Sanitarnej na mocy ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o PaÅ„stwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U. z 2019 r., poz. 59) i innych ustaw szczególnych oraz aktów wykonawczych do nich (art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO a w zakresie przetwarzania danych szczególnych kategorii tj. danych medycznych art. 9 ust. 2 lit. b, g, h, i, j RODO);
b. dokumentowania prowadzonych czynnoÅ›ci w postÄ™powaniu administracyjnym (zgodnie art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO a w zakresie przetwarzania danych szczególnych kategorii tj. danych medycznych art. 9 ust. 2 lit. b, g, h, i, j RODO);
c. prowadzenia i dokumentowania postÄ™powaÅ„ w sprawach o ukaranie (w tym nakÅ‚adania grzywien w drodze mandatu) na podstawie przepisów Kodeksu postÄ™powania w sprawach o wykroczenia (zgodnie art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO a w zakresie przetwarzania danych szczególnych kategorii tj. danych medycznych art. 9 ust. 2 lit. b, g, h, i, j RODO);
d. ustalania i dochodzenia należności będących nieopodatkowymi należnościami budżetowymi, ustalanymi na podstawie art. 36 ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej i art. 75 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2018 r., poz. 1541 ze zm.), zgodnie z ustawą z dnia z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2018 r. poz. 800 ze zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2077 ze zm.), ustawą z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U. z 2018 r., poz. 1341) (art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO);
e. realizacji umów i porozumieÅ„ o charakterze cywilnoprawnym, których PSSE w SÄ™pólnie KrajeÅ„skim jest stronÄ… i dochodzenia ewentualnych roszczeÅ„ z tym zwiÄ…zanych m.in. na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077), ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieÅ„ publicznych (Dz. U. 2017 , poz. 1579), ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarzÄ…dzania mieniem paÅ„stwowym (Dz. U. z 2017 poz. 624), rozporzÄ…dzenia Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2017 r. w sprawie szczegóÅ‚owego gospodarowania niektórymi skÅ‚adnikami majÄ…tku Skarbu PaÅ„stwa (Dz. U. z 2017 poz. 729) (art. 6 ust. 1 lit. b, c RODO);
f. prowadzenia postÄ™powaÅ„ w zakresie rekrutacji pracowników, praktykantów i stażystów oraz realizacji obowiÄ…zków ciążących na Administratorze jako pracodawcy, jak i realizacji uprawnieÅ„ pracowników Administratora m.in. na podstawie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o PaÅ„stwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U. z 2019 r., poz. 59) i innych ustaw szczególnych oraz aktów wykonawczych regulujÄ…cych dziaÅ‚alność PaÅ„stwowej Inspekcji Sanitarnej (art. 6 ust. 1 lit. a) i b) RODO)
g. a także w innych przypadkach na podstawie wcześniej udzielonej zgody - w zakresie i celu określonym w treści zgody ( art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane przez Administratora pozyskiwane sÄ… tak od stron i uczestników postÄ™powania, wnioskodawców, petentów, jak i z publicznie dostÄ™pnych rejestrów, od innych organów jak i od podmiotów, które na mocy odrÄ™bnych przepisów zobowiÄ…zane sÄ… przekazywać dane organom PaÅ„stwowej Inspekcji Sanitarnej.
W sytuacji, gdy dane pozyskiwane sÄ… od osoby, której dotyczÄ…, ich podanie warunkuje wszczÄ™cie postÄ™powania w przedmiocie okreÅ›lonym w podaniu, wniosku, piÅ›mie, wniesionych przez danÄ… osobÄ™, a przekazanie danych kontaktowych umożliwia udzielenie odpowiedzi.

5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
a. inne, wÅ‚aÅ›ciwe organy PaÅ„stwowej Inspekcji Sanitarnej, inne organy administracyjne, sÄ…dy i organy ochrony prawa - jeżeli na mocy przepisów szczególnych Administrator zobowiÄ…zany jest do przekazania im danych osobowych bÄ…dź podmioty te uprawnione sÄ… do żądania udostÄ™pnienia takich danych;
b. inne strony bÄ…dź uczestnicy postÄ™powaÅ„, którym na mocy wÅ‚aÅ›ciwych przepisów przysÅ‚uguje wglÄ…d w akta prowadzonego postÄ™powania;
c. dostawcy usÅ‚ug, z których korzysta Administrator celem zapewnienia możliwoÅ›ci wykonywania przez niego zadaÅ„ (np. dostawcy specjalistycznego oprogramowania, dostawcy usÅ‚ug teleinformatycznych, operatorzy pocztowi).

6. Pani/Pana dane osobowe bÄ™dÄ… przechowywane przez okres niezbÄ™dny do realizacji celów okreÅ›lonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiÄ…zujÄ…cego prawa. SzczegóÅ‚owo okres przechowywania akt w tym danych osobowych w nich przetwarzanych okreÅ›la obowiÄ…zujÄ…cy w PSSE w SÄ™pólnie KrajeÅ„skim jednolity rzeczowy wykaz akt opracowany zgodnie z rozporzÄ…dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dziaÅ‚ania archiwów zakÅ‚adowych (Dz.U. Nr 14, poz. 67 z późn.zm.).

7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
a. dostÄ™pu - uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane sÄ… Pani/Pana dane osobowe. Jeżeli dane o osobie sÄ… przetwarzane, jest ona uprawniona do uzyskania dostÄ™pu do nich oraz uzyskania nastÄ™pujÄ…cych informacji: o celach przetwarzania, kategoriach danych osobowych, odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostaÅ‚y lub zostanÄ… ujawnione, o okresie przechowywania danych lub o kryteriach ich ustalania, o prawie do żądania sprostowania, usuniÄ™cia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych przysÅ‚ugujÄ…cych osobie, której dane dotyczÄ…, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (art. 15 RODO);
b. do otrzymania kopii danych - uzyskania kopii danych podlegajÄ…cych przetwarzaniu, przy czym pierwsza kopia jest bezpÅ‚atna, a za kolejne kopie administrator może naÅ‚ożyć opÅ‚atÄ™ w rozsÄ…dnej wysokoÅ›ci, wynikajÄ…cÄ… z kosztów administracyjnych (art. 15 ust. 3 RODO);
c. do sprostowania - żądania sprostowania dotyczÄ…cych jej danych osobowych, które sÄ… nieprawidÅ‚owe, lub uzupeÅ‚nienia niekompletnych danych (art. 16 RODO);
d. do usuniÄ™cia danych - żądania usuniÄ™cia jej danych osobowych, jeżeli administrator nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania, dane nie sÄ… już niezbÄ™dne do celów przetwarzania lub byÅ‚y przetwarzane niezgodnie z prawem lub osoba której dane dotyczÄ… cofnęła zgodÄ™, na której oparte byÅ‚o przetwarzanie (art. 17 RODO);
e. do ograniczenia przetwarzania - żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), gdy:
i. osoba, której dane dotyczÄ…, kwestionuje prawidÅ‚owość danych osobowych - na okres pozwalajÄ…cy administratorowi sprawdzić prawidÅ‚owość tych danych,
ii. przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczÄ…, sprzeciwia siÄ™ ich usuniÄ™ciu, żądajÄ…c ograniczenia ich wykorzystywania,
iii. administrator nie potrzebuje już tych danych, ale sÄ… one potrzebne osobie, której dane dotyczÄ…, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeÅ„,
iv. osoba, której dane dotyczÄ…, wniosÅ‚a sprzeciw wobec przetwarzania - do czasu stwier-dzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora sÄ… nadrzÄ™dne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczÄ…;
f. do przenoszenia danych - otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadajÄ…cym siÄ™ do odczytu maszynowego danych osobowych jej dotyczÄ…cych, które dostarczyÅ‚a administratorowi, oraz żądania przesÅ‚ania tych danych innemu administratorowi, jeżeli dane sÄ… przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczÄ…, lub umowy z niÄ… zawartej oraz jeżeli dane sÄ… przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO);
g. do sprzeciwu - wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach administratora, z przyczyn zwiÄ…zanych z jej szczególnÄ… sytuacjÄ…, w tym wobec profilowania. Wówczas administrator dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzÄ™dnych wobec interesów, praw i wolnoÅ›ci osób, których dane dotyczÄ…, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeÅ„. Jeżeli zgodnie z ocenÄ… interesy osoby, której dane dotyczÄ…, bÄ™dÄ… ważniejsze od interesów administratora, administrator bÄ™dzie zobowiÄ…zany zaprzestać przetwarzania danych w tych celach (art. 21 RODO)
Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczÄ…, powinna skontaktować siÄ™, wykorzystujÄ…c podane dane kontaktowe, z administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.

8. W przypadku powziÄ™cia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych, przysÅ‚uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes UrzÄ™du Ochrony Danych Osobowych, z siedzibÄ… w Warszawie, przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
W przypadku nie podania przez Panią/Pana danych osobowych wymaganych przepisami prawa, niemożliwe będzie zrealizowanie zadania ustawowego, co może skutkować pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia lub nie będzie możliwe zawarcie umowy.

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH PRZETWARZANYCH W ZWIÄ„ZKU Z ZAPOBIEGANIEM I ZWALCZANIEM PRZESTEPCZOÅšCI W RAMACH CZYNNOÅšCI PROWADZONYCH Z UPOWAÅ»NIENIA PAŃSTWOWEGO POWIATOWEGO INSPEKTORA SANITARNEGO W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM

W zwiÄ…zku z realizacjÄ… wymogów ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w zwiÄ…zku z zapobieganiem i zwalczaniem przestÄ™pczoÅ›ci (Dz. U. z 2019 r., poz. 125 z późn. zm.) dalej „ustawa wdrażajÄ…ca dyrektywÄ™ 2016/680” lub „UODO_DODO”, przekazujemy nastÄ™pujÄ…ce informacje:


1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PaÅ„stwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w SÄ™pólnie KrajeÅ„skim dane kontaktowe: e-mail: psse.sepolnokrajenskie@pis.gov.pl; nr tel. +48 52 388 12 30 dane adresowe: ul. KoÅ›ciuszki 28, 89-400 SÄ™pólno KrajeÅ„skie

2. W sprawach zwiÄ…zanych z ochronÄ… danych osobowych może Pani/Pan kontaktować siÄ™ z Inspektorem Ochrony Danych, w nastÄ™pujÄ…cy sposób:
drogÄ… elektronicznÄ…: iod@pssesepolnokrajenskie.pl lub numerem telefonu +48 501 255 627
pisemnie pod adresem: ul. Tadeusza KoÅ›ciuszki 28, 89-400 SÄ™pólno KrajeÅ„skie

3. Dane osobowe przetwarzane sÄ… przez Administratora w celu rozpoznawania, zapobiegania, wykrywania i zwalczania czynów zabronionych, w tym zagrożeÅ„ dla bezpieczeÅ„stwa i porzÄ…dku publicznego, a także wykonywania kar porzÄ…dkowych na mocy ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o PaÅ„stwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U. z 2019 r., poz. 59) i innych ustaw szczególnych oraz aktów wykonawczych przywoÅ‚anych bezpoÅ›rednio w dokumentacji prowadzonych czynnoÅ›ci, której zaÅ‚Ä…cznik stanowi niniejsza klauzula informacyjna.

4. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
a. prawo wniesienia do Prezesa UrzÄ™du Ochrony Danych Osobowych lub innego organu sprawujÄ…cego nadzór na podstawie przepisów odrÄ™bnych skargi w przypadku naruszenia praw osoby w wyniku przetwarzania jej danych osobowych, dane kontaktowe Prezesa UrzÄ™du: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, e-mail: iod@uodo.gov.pl,
b. prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, sprostowania lub usunięcia danych osobowych, lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych dotyczących tej osoby, w sytuacjach przewidzianych prawem.

5. PozostaÅ‚e informacje zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawa wdrażajÄ…ca dyrektywÄ™ 2016/680, wymienione poniżej udzielane sÄ… na wniosek osoby, której dane dotyczÄ…:
a. cel i podstawa prawna ich przetwarzania;
b. kategoria danych osobowych i danych, które sÄ… przetwarzane;
c. odbiorcy lub kategorie odbiorców, którym dane osobowe zostaÅ‚y ujawnione, w szczególnoÅ›ci o odbiorcach w paÅ„stwach trzecich lub organizacjach miÄ™dzynarodowych;
d. okres przechowywania danych osobowych lub, gdy nie jest to możliwe, kryteria służące określeniu tego okresu;
e. możliwość wniesienia wniosku do administratora o sprostowanie lub usunięcie danych osobowych, lub ograniczenie przetwarzania danych osobowych dotyczących tej osoby;
f. prawo wniesienia do Prezesa UrzÄ™du lub innego organu sprawujÄ…cego nadzór na podstawie przepisów odrÄ™bnych skargi w przypadku naruszenia praw osoby w wyniku przetwarzania jej danych osobowych,
g. dane kontaktowe Prezesa UrzÄ™du lub innego organu sprawujÄ…cego nadzór;
h. źródÅ‚o pochodzenia danych.



Opublikował: Karol Malczewski
Publikacja dnia: 17.05.2019
Podpisał: Elżbieta Estkowska
Dokument z dnia: 22.04.2014
Dokument oglÄ…dany razy: 2 599