Zmiany wprowadzono z powodu: Aktualizacja Statutu.
Statut
Statut
Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej
w Sępólnie Krajeńskim
§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Sępólnie Krajeńskim, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie niniejszego statutu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 2. Uprawnienia podmiotu tworzącego w stosunku do Powiatowej Stacji posiada Wojewoda Kujawsko-Pomorski.
§ 3. 1. Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Sępólno Krajeńskie.
2. Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat sępoleński.
3. Obowiązująca powszechnie nazwa skrócona Powiatowej Stacji to „PSSE w Sępólnie Kraj.”.
§ 4. Powiatowa Stacja jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym finansowanym z budżetu państwa.
§ 5. 1. Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor
Sanitarny w Sępólnie Krajeńskim, zwany dalej „Powiatowym Inspektorem” - jako organ rządowej administracji zespolonej w województwie.
2. Powiatowy Inspektor jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji, reprezentuje ją na zewnątrz i wykonuje czynności pracodawcy wobec wszystkich pracowników Powiatowej Stacji.
§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia obsługę Powiatowego Inspektora w zakresie realizacji jego zadań oraz realizacji podstawowych celów działalności Inspekcji Sanitarnej, do których należą:
1) ochrona zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych;
2) zapobieganie powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych;
3) kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych.
2. Cele, o których mowa w ust. 1, realizowane są w szczególności poprzez:
1) nadzorowanie oraz egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
2) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i wydawanie decyzji o stwierdzeniu choroby zawodowej lub braku podstaw do jej stwierdzenia;
3) prowadzenie postępowania w sprawach zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych;
4) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
5) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówek wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
6) nadzorowanie warunków higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
7) nadzorowanie bezpieczeństwa żywności i żywienia, materiałów i wyrobów do kontaktów z żywnością;
8) prowadzenie nadzoru nad kosmetykami;
9) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
10) wykonywanie pomiarów środowiskowych;
11) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
12) działalność przeciwepidemiczną;
13) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno- sanitarnego;
14) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
15) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
16) wydawanie decyzji, wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
17) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
18) sporządzanie sprawozdań zgodnie z „Programem badań statystycznych statystyki publicznej”;
19) prowadzenie spraw administracyjnych, organizacyjnych, gospodarczych, finansowych, pracowniczych.
§7. Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej określonej w statucie, polegającą m.in. na świadczeniu usług.
§ 8. 1. Powiatowa Stacja działa w oparciu o:
1) zakład leczniczy prowadzony pod nazwą Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, w którego skład wchodzi komórka organizacyjna:
a) Oddział Nadzoru Sanitarnego i Profilaktyki Zdrowotnej;
2) komórkę organizacyjną oraz samodzielne stanowiska pracy działalności pozamedycznej:
a) Sekcja ds. Ekonomicznych i Administracyjnych;
b) Samodzielne Stanowisko Pracy - Główny Księgowy;
c) Samodzielne Stanowisko Pracy - Radca Prawny.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa Regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.
Zarządzenie Nr 192/2021
Wojewody Kujawsko-Pomorskiego
z dnia 05 października 2021r.
Publikacja dnia: 08.10.2021
Dokument z dnia: 19.01.2018
Dokument oglądany razy: 2 395